John Grisham – Osamělý střelec

středa 18. března 2020

Když knihy Dobrovský hlásaly Grisham v akci!”, hned jsem psala kamarádce, která na něho nedá dopustit. Jelikož to byla ona, kdo mi doporučil Medvědín od Backmana a Pád od Mawera, dala jsem na ni i potřetí.

Začetla jsem se velmi rychle, ale pořád mi na knize něco nesedělo. Něco mi to připomínalo. Něco z dětství. Psanec, co loví psance. Odpadlík Reno Raines. S tímhle pubertálním přirovnáním před kamarádku přece nastoupit nemůžu, říkala jsem si. Buďto teď hned dozraju a ocením ten bestsellerový krimi trhák, anebo děj začne být poutavější v druhé části knihy.

No, to kniha začala být lepší.



V knize je 5 (tak ta nejistota přišla vcelku brzy, snad mi odpustíte, pokud těch příběhů bylo více/méně :D) na sebe navazujících příběhů s hlavní postavou – otrlého a těmi nejzákeřnějšími zločinci vyhledávaného advokáta Sebastiana Rudda. Tenhle advokát není jako ostatní advokáti, nesedí v kanceláři vysoko nad zemí, protože mu ji zlí hoši vyhodili do vzduchu. Zadek si nevozí v navoněném mercedesu, ale ve vytuněné dodávce s minibarem. Má syna s ženou, která ho vyměnila za jinou ženu. Bodyguarda mu dělá chlap jménem Parťák, kterého Rudd vyhrál v tombole, teda… vysekal z jednoho případu a on mu od té doby oddaně odstraňuje nepohodlné figurky ze hry.

Kniha je napsaná hravě, pasáže nejsou nijak zdlouhavé, děj odsýpá. Místy přitažené za vlasy, ale ve čtení mi to nebránilo. 

Energické čtení přišlo se stránkou 116 a povídkou o bryskním policejním zátahu na drogové dealery, kterými dle bystrých policajtů byli stařičtí manželé. Zastřelením staré dámy během přehnané přepadovky se poukázalo na korupční mašinerii, proti níž se Rudd rozhodl bojovat.

Grisham vám velmi přátelsky nastíní průběh soudních sporů podléhajících americkému právnímu systému. Nečekejte tedy žádné složité právnické obraty, ale spíš pokec s parťákem u piva. 

Tahle kniha zkrátka obsahuje všechno – obchod s lidmi, nazdařbůh zastřelené lidi při policejních zásazích, útěk z vězení, homosexualitu, lovestory, špatného otce, výbuchy, zbraně i spravedlnost. U čtení si odpočinete, protože to ale není klasická detektivka, nehrozí ani žádné woooooow poklesnutí čelisti. 

Jste vzhůru?” zeptá se Parťák
.Hádej.” V 6.45 jsem nespal už léta. Paťák taky ne.
Mohl byste si chtít pustit zprávy.”
Dobře, co se děje?”
Vypadá to, jako by naši cínoví vojáčci právě zpackali další invazi do domu. Mrtví a ranění.”


Za mě fajn akční příběh, byť trochu překombinovaný. Jelikož jsem dostala další tipy na autorovy knihy, je pravděpodobné, že se tu nějaké povídání na téma Grisham ještě objeví.

Okomentovat

Díky za tvůj čas. Uvidíme se u dalšího dílu? :-)

© Hory knih. Design by FCD.